2015-04-15
Denna information gäller dig som har fått brev av Bredbandsbolaget.
Vi som hyresvärd vill förtydliga informationen som har skickats ut från Bredbandsbolaget. Informationen gäller endast kabel-tv och ingenting annat. Det är endast en förändring av tjänsteleverantören av kabel-tv.
Det sker ingen förändring rörande t.ex. bredband (internet), telefoni m.m. Om du som hyresgäst har någon annan tjänsteleverantör av någon annan tjänst fortlöper den som vanligt enligt de avtal du har med den leverantören.
Bakgrund:
Telenor (även ägare av Bredbandsbolaget) har förvärvat Tele2´s kabel-tv vilket innebär att alla deras befintliga kabel-tv kunder har eller håller på att överföras till Bredbandsbolaget som tjänsteleverantör.
Detta kan PiteBo eller någon annat bostadsbolag m.fl. inte göra någonting åt, Tele2´s kabel-tv verksamhet upphör.
Aktuellt:
PiteBos berörda hyresgäster har fått information brevledes från Bredbandsbolaget om denna överföring.
Hyresgäster som idag endast har Tele2´s standardpaket ”Nöje” kommer att erhålla kanaler som finns i paketet ”T-1 Bas” via Bredbandsbolaget (se bild nedan). Detta är likvärdigt med de kanaler som man har idag och ingår i hyran.
Om ni som hyresgäst har frågor angående andra kanaler får ni vända er till Bredbandsbolaget på telefonnummer 0770-776 767.